donderdag 19 september 2013

Wat te doen met je bruidsjurk na je bruiloft?

Wat doe je met je bruidsjurk als je eenmaal getrouwd bent? Van onze moeders en oma's weten we wel dat ze vroeger wel raad wisten met een gebruikte bruidsjurk. Wiegenhemeltjes, doopjurken, bruidsmeisjesjurken... met een handige naaister in de familie had de bruidsjurk zo een bestemming gevonden. Maar behalve dit soort recyclen... wat kun je nog meer met je bruidsjurk doen?

Je trouwjurk etaleren

Hoe kan ik mijn bruidsjurk leuk etaleren?


Deze optie is leuk als je veel ruimte hebt in huis. Je zet de jurk op een mannequin of buste op de overloop of in je slaapkamer. Zo kun je nagenieten door ernaar te kijken. Wel regelmatig goed afstoffen!

Hoe kan ik mijn bruidsjurk verkopen?


Stomen en op marktplaats zetten. Je trouwjurk verkopen is nog niet zo gemakkelijk. Schoon verkoopt ie natuurlijk het best. Je maakt een redelijke kans als het een erg populair model was van een bekend en duur merk. We bevelen het overigens niet aan om je trouwjurk te verkopen. Het geld verdwijnt waarschijnlijk toch in de huishoudpot en dan? Dan is je trouwjurk opgegaan aan levensmiddelen, een truitje en een paar stofzuigerzakken. Vinden wij persoonlijk jammer.

Hoe kan ik mijn bruidsjurk het best bewaren?


Een beschermhoes van Jesus Peiro
Het best bewaar je je bruidsjurk in een stofvrije bewaarhoes. Veel winkels geven zo'n hoes gratis bij je trouwjurk. Het is wel zaak dat je je trouwjurk zo snel mogelijk laat reinigen na je trouwdag. Hoe eerder, hoe beter alle viezigheid er nog uit zal gaan. Daarna hangend opbergen in de hoes. Liefst niet dubbelvouwen.

Kan ik mijn bruidsjurk nog een keer aan?


Ja dat kan. Een klant van ons vertelde dat ze elk jaar uit eten gaan en dat ze dan hun bruidskleding weer aantrekken. Je kunt ook overwegen je bruidsjurk door een goede couturier / coupeuse te laten vermaken tot een beeldschone galajurk of cocktailjurk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...