woensdag 17 maart 2010

Jesus Peiro, I do I do en Bruid in Stijl

Bruid in Stijl mag zich al geruime tijd verheugen in enige mate van populariteit. Onder onze trouwe lezers rekenen wij de redacteuren van de papieren wedding magazines en sinds kort, zoals blijkt, bruidszaken. I do, I do! heeft kort geleden een "jesus peiro-pagina" gelanceerd op de URL jesuspeiro.nl. Dat is op zich al discutabel, want de enige die voluit recht heeft op zo'n wegwijzer is natuurlijk Jesus Peiro zelf. Wat we wel fijn vinden is dat I do, Ido! onze schrijfkunsten dermate waardeert dat ze onze teksten graag willen gebruiken. We vinden het alleen een beetje jammer dat ze ons daar niet van tevoren voor om toestemming hebben gevraagd. Desalniettemin zien we het natuurlijk wel als een compliment. Zie hier het originele jesus peiro artikel van bruid in stijl en hieronder de Jesus Peiro-pagina van Ido, Ido!:

3 opmerkingen:

  1. Asociaal! Bah. Ik hoop dat je I Do I Do hebt gemaild, en ik hoop dat ze snel de situatie oplossen, met zeer welgemeende excuses naar jou toe. Laat het vooral weten hoe dit afloopt, want ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.

    Ik snap niet waarom mensen denken dat omdat iets op het internet staat het vrij is van auteursrecht (nee, dat is niet het geval, ook niet als je de content vertaalt uit, zeg, het Engels). Ik heb soms wat gemoedsbezwaren bij wat ik zelf doe, omdat ik vaak andermans beeldmateriaal gebruik, maar ik vermeld in ieder geval nog de bron (hoewel het technisch gesproken nog steeds inbreuk op het auteursrecht is...). Maar ik kan met recht zeggen dat ik niemands werk copieer, of presenteer als mijn eigen. En dat lijkt me toch absoluut minimaal.

    Shame on you, I do I do!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Redactie,

    I do! I do! staat bekend om kwaliteit en goede smaak. Wellicht dat wij daarom geïnspireerd raakten door uw website. Misschien kan de betreffende redacteur een nieuwe tekst voor ons schrijven want dat is kennelijk niet aan ons besteed. Met vriendelijke groet,
    I do! I do!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best I do I do redactie,
    wat vreemde reactie! Het is overduidelijk dat de redacteur die dat stukje heeft geschreven niet geinspireerd is door de schrijfsels van Bruid in Stijl, maar ze gewoon heeft gecopieerd. Dat mag gewoon niet!
    Andermans werk stelen is beneden pijl, en getuigd niet van goede smaak, en is al zeker geen indictie van hoogstaande kwaliteit. En om dan vervolgens te doen alsof de bestolen persoon een zeikerd is, dat is heel vreemd (in ieder geval, ik neem aan dat dat is wat u bedoeld met het feit dat de redacteur *misschien* het desbetreffende stuk gaat herschrijven omdat het 'niet aan u besteed is').
    U zou tenminste uw excuses kunnen aanbieden.

    Met vriendelijke groet,
    Fromfraai

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...