donderdag 28 mei 2009

Afvallen voor je bruiloft?

Ik heb zo'n ouderwetse weegschaal, weet je wel; met zo'n wijzertje en een ouderwetse veer. Als ik er 's ochtends opstap trilt het wijzertje nerveus tussen de getallen 60 en 61, alsof het ding weet dat 61 niet het getal is waarmee ik 's ochtends geconfronteerd wil worden.

Gewicht is iets wat ons bezig houdt. Als de zomer er weer aan komt maken we ons druk over de looks in bikini of voor speciale gelegenheden willen we wel dat ene net iets te strakke jurkje passen wat het altijd zo goed doet op feestjes. Als je dan ook nog een aanzoek hebt gekregen en je moet een mooie trouwjurk gaan uitzoeken, dan kan de hectiek beginnen. Hoe zie ik er op die dag op m'n voordeligst uit? Hoeveel mag ik eigenlijk wegen? Hoe kan ik m'n BMI berekenen? Hoeveel kan ik afvallen in zoveel maanden tijd? Moet ik op dieet? Wat is goed dieet?

Begrijpelijk dat deze vragen extra gaan spelen in de vooravond van je huwelijk. Het is goed om op je gewicht te letten, maar het is eigenlijk geen doen om drastische veranderingen voor elkaar te krijgen in enkele maanden tijd. Zelfs al zou je het gewicht kwijtraken, het is de vraag of je huid zich snel genoeg aanpast. Je moet het verantwoord en op een gezonde manier doen, want anders ga je er in totaal op achteruit. Je haar kan dof worden, je huid kan problemen geven. Eigenlijk is het devies: Ga je er nu niet extra druk om maken. Zorg dat je gezond bent, dat je beweegt (door de endorfinen ga je je ook beter voelen, krijg je een positiever zelfbeeld en ben je minder gevoelig voor afslankstress) en dat je in een goed ritme zit. Laat je goed adviseren met de keuze van je jurk. Misschien weeg je een paar kilootjes teveel, je figuur heeft ongetwijfeld ook z'n positieve punten. Die moet je accentueren. Kilo's zeggen niet al te veel over hoe je er uit ziet. Ga naar een bruidszaak waarvan je zeker weet dat ze maatwerk kunnen leveren. Als ze goed zijn in hun vak zul je de zaak verlaten in de gelukkige wetenschap dat alles goedkomt en dat je een stralende bruid gaat worden!

2 opmerkingen:

  1. Om op gewicht te komen zijn een aantal aanpassingen in je eetpatroon vaak al voldoende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar maar niet druk maar om 1 of 2 kilo's te veel, een mooie bruidsjurk kleed al zo veel af! En de bruidsfotograaf zal je zeker ook op zijn voordeligst naar voren halen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...